PvdA Drimmelen presenteert kandidatenlijst GR-2018

23 november 2017

Afgelopen dinsdagavond bespraken de leden van PvdA Drimmelen tijdens de Algemene Ledenvergadering de komende gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Ook werd de definitieve verkiesbare kandidatenlijst gepresenteerd. De lijst wordt aangevoerd door Hanneke de Bruijne. Gevolgd op plaats 2 door Peter van Gurp en Jopie Zasburg op plaats 3.

Leden lokale PvdA Drimmelen kiezen voor socialer Drimmelen

De afgelopen vier jaar heeft PvdA Drimmelen als eenmansfractie in de gemeenteraad van Drimmelen oppositie gevoerd en waar nodig constructief meegewerkt met de andere partijen. Op een aantal belangrijke thema’s zoals de zorg en duurzaamheid wil PvdA Drimmelen hun steentje bijgedragen. Uiteraard zijn de leden van PvdA Drimmelen ervan bewust dat samenwerken ook de komende raadsperiode van belang is om onze plannen te kunnen realiseren. De leden spraken zich unaniem uit voor het verkiezingsprogramma “aandacht voor elkaar”.

Verkiezingsprogramma “Aandacht voor Elkaar”

In het verkiezingsprogramma “Aandacht voor Elkaar” wil PvdA Drimmelen o.a. het verbeteren van het WMO, zodat alle inwoners zeker kunnen zijn van zorg aan huis. Een belangrijk punt is het verbeteren van de verkeersveiligheid voor met name voetgangers en fietsers. Tevens is in het verkiezingsprogramma  de verbetering van het onderhoud van onze woonomgeving opgenomen en PvdA Drimmelen wil uitvoering van duurzame projecten, op het gebied van energie, bouwen, groen en ondernemen. Het verkiezingsprogramma van PvdA Drimmelen is opgebouwd uit een 6-tal hoofdthema’s. Deze 6 hoofdthema’s zijn gelijk aan de opbouw van de begroting van de gemeente Drimmelen. Er is voor deze opbouw gekozen om tijdens de raadsperiode 2018-2022 de benodigde financiële middelen voor onze plannen te kunnen koppelen aan de begroting.

Aandacht voor Elkaar

Samenwerken met alle betrokkenen zal zeker nodig zijn om de gemeente Drimmelen nog meer van dienst te kunnen zijn. Dit wil PvdA Drimmelen samen doen met burgers, bedrijven, verenigingen, instanties, andere politieke partijen en buurgemeenten. PvdA Drimmelen staat voor solidariteit en rechtvaardigheid voor al onze inwoners. Wij strijden voor een Drimmelen waarin plaats is voor iedereen en waaraan ook iedereen bijdraagt en waarin we niemand uitsluiten. Het verkiezingsprogramma van PvdA Drimmelen laat zien dat PvdA Drimmelen aandacht heeft voor iedereen of je nu woont in Made, Lage Zwaluwe, Terheijden, Helkant, Drimmelen-dorp, Blauwe Sluis, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Oud Drimmelen of ergens anders op Drimmelens grondgebied.