13 december 2016

PvdA Drimmelen aan de slag met Koerskaart

Afgelopen maandagavond 12 december was de Algemene Ledenvergadering van de PvdA Drimmelen. Na de opening van voorzitter Brigitte Tuinzaad kwamen de vaste onderwerpen zoals de mededelingen van het bestuur, de deelname aan de komende GR Verkiezingen en de politieke actualiteiten aan de orde. Na de pauze gingen de leden aan de slag met de Koerskaart Denk Mee Doe Mee.

PvdA Drimmelen enthousiast over Koerskaart Denk Mee, Doe Mee

Het doel van dit bordspel is om in gesprek te gaan met inwoners en ze bewust te maken van hun invloed op hun omgeving. Iedereen kan bijdragen aan het verbeteren ervan. Tijdens de kick-off was het college van burgemeester en wethouders, raadsleden, ambtenaren, bewonersgroepen en maatschappelijk organisaties al samen aan de slag gegaan met de Koerskaart. Nu tijdens de Algemene Ledenvergadering van PvdA Drimmelen zijn ook onze leden enthousiast over dit interactieve ‘bordspel’.

Waarom de Koerskaart?
De samenleving verandert. Dit heeft impact op alle inwoners. De Koerskaart brengt hen op een laagdrempelige manier met elkaar in gesprek. Daarnaast ontstaan ideeën over hoe we sámen een leefomgeving kunnen creëren die aansluit bij de veranderingen.

Voor wie?
De Koerskaart ‘Denk mee, Doe mee’ is voor jong en oud en kan overal worden gespeeld in groepjes van vier tot acht personen. Denk onder meer aan verenigingen, in het café of tijdens de koffie met een aantal buurtgenoten. Het streven is om met behulp van de Koerskaart met duizend inwoners in gesprek te gaan.

Resultaat
Van 9 november 2016 tot en met 22 februari 2017 kunnen alle inwoners van de gemeente Drimmelen de Koerskaart spelen. De resultaten hiervan worden rond april 2017 gepresenteerd en vormen een belangrijke bijdrage aan het gemeentelijke beleid. Tijdens een ‘Meet & Match’ in juni 2017 worden concrete ideeën gepresenteerd tijdens een pitch. Inwoners en het maatschappelijk middenveld worden betrokken bij het realiseren van diverse initiatieven.

Wilt u ook dit spel spelen?
Speel dan tot en met 22 februari 2017 mee met het ‘Koersspel’. De Koerskaart is verkrijgbaar bij het gemeentehuis in de gemeente Drimmelen en op diverse locaties in de dorpen. Kijk voor een overzicht op: www.denkmeedoemee.nl.