9 maart: Aftrap ANWB Automaatje met Jopie Zasburg

4 maart 2018

Op 9 maart is om 13.00 uur in het Dorpshuis Ons Belang in Lage Zwaluwe de officiële aftrap van het mooie initiatief ANWB Automaatje in de gemeente Drimmelen. Het AutoMaatje is een initiatief van de ANWB en als gemeente kun je je hierbij aansluiten. Jopie Zasburg heeft namens KBO/PvdA Drimmelen zich hard gemaakt om dit mooie initiatief naar de gemeente Drimmelen te halen. En dat is haar gelukt!

Fractielid PvdA van Drimmelen haalt ANWB Automaatje naar de gemeente Drimmelen

Foto: Jopie Zasburg (Kandidaat No.3 van PvdA Drimmelen)

Jopie is goed bekend met de vervoersproblemen die de inwoners in de gemeente Drimmelen ondervinden. Naast dat ze actief is bij PvdA Drimmelen is ze ook actief als vrijwilliger bij SW&O en KBO als ouderadviseur (VOA), clientondersteuning, thuisadministratie, belastinginvuller, mobiliteitsconsulente en voorzitter KBO-Afd. Lage Zwaluwe.

Jopie was gelijk enthousiast over het ANWB AutoMaatje en zag de sociale voordelen. Wel waarschuwt ze gelijk de gemeente Drimmelen. Het ANWB AutoMaatje mag geen vervanging voor de deeltaxi zijn, want dat is een voorziening uit de WMO. Jopie Zasburg is één van de enthousiaste leden van PvdA Drimmelen die aandacht hebben om de gemeente Drimmelen socialer te maken.

ANWB AutoMaatje

Met ANWB AutoMaatje vervoeren vrijwilligers hun minder mobiele plaatsgenoten tegen een geringe onkostenvergoeding. Doordat de ANWB al haar kennis, software, begeleiding, training en materiaal gratis beschikbaar stelt, kunnen gemeenten snel en zonder grote investeringen deze vervoerservice opzetten. Mensen zo lang mogelijk mobiel houden en laten deelnemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer is de reden dat de ANWB deze vervoerservice heeft opgezet. Het initiatief is lokaal georganiseerd en heeft geen winstoogmerk. Meer informatie over ANWB AutoMaatje vindt u hier.

Meer informatie over ANWB AutoMaatje

De coördinatie voor het Drimmelense automaatje wordt gedaan door SWO. Informatie over het lokale automaatje kunt u vinden op www.swodrimmelen.nl Een autorit aanvragen of uzelf opgeven als vrijwilliger kan via automaatje@swodrimmelen.nl of 0162-748739.