27 februari 2015

Fietspad langs de dijk

Gisterenavond tijdens de raadsvergadering van 26 februari waren vooral de haven in Drimmelen, de scouting in Lage Zwaluwe en obs ‘t Klaverblad de belangrijkste agendapunten.

Veel financiële risico’s

Met het akkoord gaan met de opheffing van de beheermaatschappij van het havengebied en al haar dochterondernemingen lijkt het havendossier Biesbosch Marina, oftewel De Moer BV eindelijk afgesloten te zijn. Maar onze fractievoorzitter Hanneke de Bruijne benadrukte dat er nog veel financiële risico’s aan de plannen van De Koning zijn. Verkoop van de landtongen, het doorbreken van de dijk, maar vooral het verleggen van het fietspad zijn de bestaande risico’s. Door deze onduidelijkheden heeft Hanneke de Bruijne een stemverklaring afgegeven. Het college krijgt voor nu het fiat de voorgestelde strategie voor de onderhandelingen uit te voeren.

Nieuwe huisvesting scouting Zwalaho

Het agendapunt ‘huisvesting Zwalaho’ was naar voren geschoven, want net als bij de opinievergadering was de scouting Zwalaho met een grote jongerenaanhang aanwezig. Niet geheel onverwacht ging de raad akkoord met de nieuwe huisvesting scouting Zwalaho. Een opgeluchte scouting kan aan de slag gaan met de bouwplannen.

OBS  t Klaverblad voorlopig open

OBS ‘t Klaverblad in Drimmelen krijgt gelukkig de tijd om open te blijven. Wij zijn zeker voorstander om de school op te houden, want sluiting heeft nadelige gevolgen voor het dorp Drimmelen. Net als de raad stemt de PvdA Drimmelen in met noodzakelijke verordening voor het open houden van obs ‘t Klaverblad in Drimmelen voor het komende schooljaar 2015-2016.