31 maart 2015

‘Fors minder geld voor hulp bij huishouden’

Minima de dupe in gemeente Drimmelen

800.000 euro bezuinigt de gemeente Drimmelen extra op de hulp bij het huishouden. Deze bezuiniging komt bovenop de rijksbezuiniging van 600.000 euro. Dit betekent dat Drimmelen 800.000 euro meer bezuinigt dan het Rijk opdraagt.

De extra bezuiniging wordt nog pijnlijker als je ziet wie er voor deze extra bezuiniging opdraait. De minima in de gemeente Drimmelen zien de kosten voor hun huishoudelijke hulp na 1 juli met 250% stijgen. Onbegrijpelijk dat een meerderheid van de gemeenteraad instemt met deze kostenstijging. Alleen het CDA heeft afgelopen donderdag het betoog van PvdA fractievoorzitter Hanneke de Bruijne gesteund.

De minima met huishoudelijke hulp blijkt de melkkoe voor de huidige coalitie. Zij betalen de rekening van bijvoorbeeld de uitbreiding van de Amerhal in Made, voor het voorgenomen afschaffen van de hondenbelasting en de kunstgrasvelden van de voetbalverenigingen. Dit zijn de keuzes die Lijst Harry Bakker, VVD en Groen Drimmelen maken. Dit mogen zij doen, zij hebben immers een ruime meerderheid in de gemeenteraad. Wel mag u, als inwoner van de gemeente Drimmelen, verwachten dat deze partijen eerlijk voor deze keuzes uitkomen. Vraag het daarom eens aan hen, mocht u een raadslid van deze partijen tegenkomen.

Wilt u meedenken met de PvdA Drimmelen?
De fractie van PvdA Drimmelen vergadert iedere week op dinsdagavond om 20.00 uur in het gemeentehuis van Drimmelen. Loop gewoon een keer binnen, of kijk op onze website.