7 december 2018

PvdA Drimmelen doet mee aan kerstkaartenactie voor eenzame ouderen

Meedoen in de samenleving betekent voor PvdA Drimmelen dat iedereen, jong en oud, man of vrouw zijn plek heeft in onze gemeenschap. Veel ouderen brengen de feestdagen helaas alleen door. Een kaartje in de brievenbus van een vriendelijke onbekende betekent daarom veel voor hen. PvdA Drimmelen doet daarom mee met actie “Stuur een kerstkaart aan eenzame ouderen” van het Nationaal Ouderenfonds. Doe je ook mee?

Op de website van de Nationaal Ouderenfonds is te lezen 1 miljoen ouderen in Nederland eenzaam zijn. Dit is 1 op de 4 ouderen! In iedere straat woont dus wel een eenzame oudere, ook bij u. Zo’n 200.000 ouderen zijn zelfs helemaal alleen met de feestdagen. Door deze mensen een kaartje te sturen voelen zij zich een beetje minder alleen. Het Nationaal Ouderenfonds en PostNL organiseren daarom samen een kerstkaartenactie.

Iedereen kan een steentje bijdragen aan het verminderen van eenzaamheid onder ouderen. Bijvoorbeeld door ook een kerstkaart te sturen aan eenzame ouderen via de kerstkaartenactie van het Nationaal Ouderenfonds. Wie doet er met ons mee?

Stuur een kerstkaart! Hoe werkt het?

• Schrijf vóór 18 december een mooie kerstgroet.
  • Plak een postzegel of Decemberzegel en stuur de kaart naar het Nationaal Ouderenfonds:

Stichting Nationaal Ouderenfonds
3800 AC Amersfoort

Heb je meerdere kerstkaarten? Ze mogen samen in één envelop! Wij zorgen er samen met PostNL voor dat alle kaarten voor kerst worden bezorgd bij ouderen in heel Nederland.

Meer weten?