20 oktober 2014

Ontwikkelingen eindelijk op gang in Lage Zwaluwe

Nieuwe gebouwen voor de Ganshoek en scouting ZWALAHO

Het leek een mooie combinatie, grootschalige woningbouw en diverse sociale ontwikkelingen in de kern, om Lage Zwaluwe een nieuwe impuls te geven. Toch heeft het tot nu, eind 2014, geduurd, voordat er duidelijkheid komt over het verzorgingshuis de Ganshoek en scouting ZWALAHO.

De ontwikkelingen in Lage Zwaluwe hebben jarenlang stilgelegen. Dit omdat alles verknoopt zat met de ontwikkelingen van woningen in het plan Lage Zwaluwe west of Havelande. Door de omvang van de ontwikkelingen heeft de procedure lang geduurd. Uiteindelijk heeft in 2008 besluitvorming plaatsgevonden. Op dat moment stortte de woningmarkt in en kwam de woningstichting Geertruidenberg in de problemen. Dit betekent dat tot op de dag van vandaag er nog geen woning is gebouwd en de overige sociale ontwikkelingen zeer moeizaam verlopen. Een nieuwe school en een nieuwe sporthal zijn al gerealiseerd. Daar komen nu vervanging van verzorgingshuis de Ganshoek en een nieuw gebouw voor scouting ZWALAHO bij.

Voor beide gebouwen liggen er nu plannen. Alleen de gemeenteraad moet er nog besluiten over de financiën. Als het aan de PvdA Drimmelen ligt nemen we deze besluiten nog dit jaar. Zodat in 2015 gestart kan worden met het bouwen van een nieuwe Ganshoek en een nieuw gebouw voor scouting ZWALAHO.