1 april 2019

PvdA behoud 2 zetels bij Waterschapsverkiezingen 2019-2023

Maandag 25 maart is de definitieve uitslag van de waterschapsverkiezingen 2019-2023 vastgesteld. De PvdA behaalde 27.881 stemmen en behield zijn twee zetels. Dhr. Han Verbeem en Mevr. Wendy de Koning-Bogers zijn voor de PvdA gekozen voor het nieuwe bestuur voor de komende vier jaar.

Op woensdag 20 maart hebben 313.032 inwoners van de 21 gemeenten in Midden- en West-Brabant hun stem uitgebracht voor 23 leden van het algemeen bestuur van het waterschap. Het voorlopige opkomstpercentage is 46,3%. Vier jaar geleden bij de vorige verkiezingen was het opkomstpercentage 37,8%.

Definitieve uitslag

De definitieve uitslag met de zetelverdeling werd op maandag 25 maart om 10.00 uur vastgesteld tijdens een openbare zitting van het centraal stembureau op het kantoor van waterschap Brabantse Delta in Breda. Vervolgens werd de uitslag bekend gemaakt. Het nieuwe algemeen bestuur van waterschap Brabantse Delta is op donderdag 28 maart geïnstalleerd en beëdigd. Meer informatie leest u hier op de website van Waterschap Brabantse Delta.

PvdA Brabant
Open hier het programma van PvdA Brabantse waterschappen “van veilig en gezond water 2019-2023”