Door Hanneke de Bruijne op 4 oktober 2015

PvdA Drimmelen kritisch over voortgang Den Domp

• Hoe langer de fractie van PvdA Drimmelen naar het voorstel van Den Domp kijkt, hoe meer wij ons afvragen waar dit college mee bezig is. In de opinieronde van donderdag 24 september vond de fractie van PvdA Drimmelen dat het een zooitje is geworden en nu is dit over de schutting bij de raad wordt gegooid. De ondernemer heeft stappen gezet, wanneer volgt de gemeente? Zij vragen om meer zekerheid.

Fractievoorzitter Hanneke de Bruijne laat er geen twijfel over bestaan; PvdA Drimmelen is voor behoud van Den Domp, met behoud van de sociale functie die het vervuld in Lage Zwaluwe. Dit is een win/win situatie voor Lage Zwaluwe. Het is na de opinieronde van afgelopen maart geen geheim dat de huidige wethouder Den Domp liever had gesloopt en er parkeerplaatsen van had gemaakt. PvdA Drimmelen twijfelt daarom ernstig of dit college het voorstel tot een goed eind zal brengen en vooral tegen welke kosten!

Sinds afgelopen maart toen de raad koos voor de variant 1a, zijn er ipv oplossingen alleen maar meer problemen bijgekomen. Problemen die worden toegelicht in de vertrouwelijke stukken, vertrouwelijke stukken die bovendien 2 dagen openbaar op de website van de gemeente hebben gestaan. Nu komt men op de proppen met de mededeling dat het plan van de 2 onderhuurders beter zou passen. PvdA Drimmelen wil van de wethouder horen dat hij zich voor 110% inzet om de opdracht van de raad uit te voeren. Algemeen beeld is wel, als het een beetje te moeilijk wordt, worden er geen knopen meer doorgehakt, maar er wordt opnieuw naar de raad gekeken. De raad is duidelijk genoeg geweest. Ga aan de slag!

Fractievoorzitter Hanneke de Bruijne stelt terecht kritische vragen: Hoe vaak gaat u de huurovereenkomst nog opzeggen, alvorens stappen te ondernemen? Waarom is het bestemmingsplan nog niet aangepast? Het probleem met het bestemmingsplan is namelijk niet nieuw. De wethouder geeft aan dat er Lef nodig is. Leest en Wintermans hebben inmiddels stappen gezet. Nu moet de wethouder de volgende stap zetten. De wethouder heeft verwachtingen geschept waarvan het moeilijk is om na te komen. Deze positie vraagt om actie; “Los het op!!!”

Hanneke de Bruijne

Mijn naam is Hanneke de Bruijne-Quirijnen. Ik ben in 1969 geboren te Breda. Sinds 1994 woon ik met mijn man in Made. Samen hebben wij 2 kinderen. Ik heb biochemie gestudeerd en werk in een pathologie laboratorium als moleculair analist. Mijn drijfveer me te willen inzetten voor onze gemeente is er een uit idealisme. Samen

Meer over Hanneke de Bruijne