29 juni 2016

PvdA Drimmelen ondersteunt de dagbesteding om de hoek in je eigen gemeente

Op woensdag 15 juni jl. gingen Peter van Gurp en Hanneke de Bruijne van PvdA Drimmelen er weer op uit. Dit keer brachten zij een bezoek aan een lokale kleinschalige dagbesteding Patske & de Smoutebol dat op 1 mei jongstleden zijn deuren opende aan het Burgemeester Smitsplein in Made. Hoog tijd voor de PvdA Drimmelen om daar eens een kijkje te gaan nemen.

PvdA Drimmelen op bezoek bij “Patske & de Smoutebol” in Made
Met deze lokale kleinschalige dagbesteding Patske & de Smoutebol is een lang gekoesterde wens van Hanneke Manders uit Tilburg in vervulling gegaan. Ze verhuisde met haar man naar Made en na twee maanden hard klussen konden de eerste cliënten welkom worden geheten. Geen lange taxiritten meer voor cliënten uit onze gemeente maar zorg, in dit geval dagbesteding om de hoek in je eigen gemeente. Dit is wat de PvdA Drimmelen graag ziet en is blij dat deze mogelijkheden er in onze gemeente zijn en worden benut. Hanneke Manders; “Toen we eenmaal voor deze locatie gingen kregen we al snel alle medewerking van de gemeente, en dat is fijn”.

WMO innovatiebudget
Met het speciale WMO innovatiebudget wat hiervoor mede door de PvdA Drimmelen in het leven is geroepen zijn nog meer van dergelijke initiatieven kansrijk in onze gemeente. Bij Patske & de Smoutebol hebben de cliënten Ad, Patricia en Joop het al prima naar hun zin. Lekker bezig zijn in een gezellige dagbesteding met de sfeer van een huiskamer. Iedereen kan lekker doen waar hij of zij zin in heeft. Kaarsen maken, houtbewerking, schilderen of gewoon gezellig een spelletje doen, het kan allemaal. Wilt u net als Peter en Hanneke ook een kijkje gaan nemen bij Patske & de Smoutebol? Dat kan, want op 9 juli a.s. is iedereen welkom tijdens de Open Dag. Ga dus zeker een kijkje nemen, want het bezoek is ons prima bevallen.

Eerdere bezoeken:

Wilt u dat wij een keer bij uw instelling, vereniging of activiteit langskomen neem dan contact op met PvdA Drimmelen of breng een bezoek aan onze fractie. Dit kan elke dinsdag vanaf 20.00 uur in het gemeentehuis.

Bekijk hier meer foto’s van het bezoek