4 april 2014

PvdA Drimmelen ruimt 29 maart zwerfvuil op

Voor het 6e jaar op rij, zal de PvdA fractie ook dit jaar deelnemen aan de zwerfvuildag. Eerdere jaren heeft onze fractie in verschillende dorpen zwerfvuil verzameld. Dit jaar gaat de PvdA Drimmelen aan de slag net buiten de dorpen. Zaterdagmiddag 29 maart ruimen wij o.a. vuil op langst de Brandenstraat en Tuinbouwweg.

Al jaren is het terugbrengen van de hoeveelheid zwerfvuil een wens van de PvdA Drimmelen. Om dit kracht bij te zetten doet onze fractie dan ook al jaren mee met de zwerfvuildagen. Uit eigen ervaring kunnen we gelukkig zien dat de afgelopen jaren de hoeveelheid verzameld zwerfvuil op deze dagen afneemt. Ook is het goed te zien het aantal deelnemers aan de aktie jaarlijks groeit. Op de routes van schoolgaande jeugd en door de aanwezigheid van een fastfoodketen blijft zwerfvuil een groot probleem op de in en uitvalswegen. Vandaar dit jaar onze keuze langst deze wegen het zwerfvuil op te ruimen.

Dit jaar is ook de schooljeugd bij de zwerfvuildag betrokken. Afgelopen maandagavond gaven leerlingen van het Dongemondcollege een presentatie over de campagne zwerfvuil. Leerlingen gaan dit jaar ook actief aan de slag. Samen kunnen we Drimmelen een beetje schoner maken.

Kijk voor meer informatie over dit initiatief op www.nederlandschoon.nl of de gemeentelijke website. De PvdA Drimmelen doet mee, u ook?