Door Hanneke de Bruijne op 1 juni 2017

PvdA Drimmelen teleurgesteld in visie over de zwembaden in gemeente Drimmelen

Na 5 jaar hebben moeten wachten, kwam het college van de gemeente Drimmelen afgelopen week met een visie op de 2 openluchtzwembaden in de gemeente Drimmelen. Een visie bleek het niet te zijn, alleen een nieuwe berekening van de kosten. PvdA Drimmelen is hierover zeer teleurgesteld.

Hoge kosten zwembaden geen discussie voor overige politieke partijen in de gemeente Drimmelen

Visie over manieren om meer bezoekers te trekken, blijkt het college de afgelopen 5 jaar niet ontwikkeld te hebben. Bezoekersaantallen blijken in deze jaren meer dan gehalveerd. In de nieuwe berekening van het college blijkt de bijdrage van de gemeente Drimmelen gestegen te zijn van 4,10 naar 12 euro per bezoeker. Dat is ruim 450.000 euro per jaar voor 16 weken zwemmen per jaar. Gemeenschapsgeld dat maar 1 keer uitgegeven kan worden. Daarom is PvdA Drimmelen zo teleurgesteld in deze “visie” van het college. De overige politieke partijen wilde niet met PvdA Drimmelen in debat over de kosten. Zij hadden het te druk met de politieke impact van een kritisch verhaal over de zwembaden en durfde dit niet aan. Ook binnen de fractie van PvdA Drimmelen willen we bij voorkeur beide zwembaden open houden. Maar alleen PvdA Drimmelen durft het aan de kosten ter discussie te stellen.

De afgelopen 5 jaren zijn de zwembaden slecht onderhouden. Om de zwembaden open te houden en te renoveren moet er een duidelijke visie komen. Inmiddels maken al verschillende ondernemers gebruik van de terreinen van de zwembaden. Deze jonge ondernemers huren de gymzaal bij Het Puzzelbad en een deel van het terrein bij De Randoet. Zij blijken wel een visie te hebben en willen hun ondernemingen graag verder uitbouwen. PvdA Drimmelen ondersteunt deze initiatieven. Wellicht dat het hen lukt meer bezoekers te trekken, waardoor de kosten voor de gemeente omlaag kunnen. Later dit jaar volgt de uiteindelijke beslissing.

PvdA Drimmelen is benieuwd wat u van de kosten voor de zwembaden vindt. Loop eens binnen op een fractievergadering van PvdA Drimmelen. De fractie van de PvdA vergadert iedere dinsdagavond om 20.00 uur op het gemeentehuis.

Hanneke de Bruijne

Mijn naam is Hanneke de Bruijne-Quirijnen. Ik ben in 1969 geboren te Breda. Sinds 1994 woon ik met mijn man in Made. Samen hebben wij 2 kinderen. Ik heb biochemie gestudeerd en werk in een pathologie laboratorium als moleculair analist. Mijn drijfveer me te willen inzetten voor onze gemeente is er een uit idealisme. Samen

Meer over Hanneke de Bruijne