Door Hanneke de Bruijne op 30 juni 2014

PvdA tegen betaald parkeren

Het parkschap de Biesbosch heeft voorgesteld recreanten te laten betalen voor bezoek aan de biesbosch. Dit betekend niet alleen betalen op het water voor boten, maar ook dat voor het parkeren van auto’s betaalt moet gaan worden. Allerlei ontwikkelingen waar de PvdA Drimmelen faliekant tegen is.

Even uitwaaien aan de amerkant met een ijsje in de hand. Als het aan het parkschap ligt gaat dat in de toekomst  2 euro per keer extra kosten. Om met je boot de Biesbosch in te mogen zelfs 75 euro per jaar. Dit is niet de manier om meer recreanten naar de Biesbosch te lokken. De gemeente Drimmelen hanteert al jaren een gratis parkeren beleid. Op grondgebied van de gemeente Drimmelen wil de PvdA niet dat een andere organisatie hier verandering in brengt.

Er is door het rijk flink bezuinigt op nationale parken. Daarom zal het parkschap nationaal park de Biesbosch andere middelen moeten vinden om de Biesbosch te onderhouden en promoten.  Maar met een unieke recreatieve trekpleister  als de biesbosch is entreegeld heffen volgens de PvdA Drimmelen niet de juiste manier. Het bezoekersaantal zal teruglopen, waardoor de opbrengsten zeker tegen zullen vallen. Veel van onze inwoners gaan graag het hele jaar door even uitwaaien langst de amer. Maar als bij ieder bezoek 2 euro moet worden betaalt om de auto te parkeren, zullen deze bezoekjes minder worden.

De PvdA Drimmelen is voor een vrij toegankelijke Biesbosch, waar eigen inwoners en bezoekers kunnen genieten van de unieke natuur. Hier zal Hanneke de Bruijne (PvdA raadslid) donderdagavond tijdens de raadsvergadering voor strijden.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de PvdA Drimmelen, kijk dan eens op de website www.drimmelen.pvda.nl of kom eens langs bij een fractievergadering. De fractie vergadert iedere dinsdag vanaf 20.00 uur op het gemeentehuis.

Hanneke de Bruijne

Mijn naam is Hanneke de Bruijne-Quirijnen. Ik ben in 1969 geboren te Breda. Sinds 1994 woon ik met mijn man in Made. Samen hebben wij 2 kinderen. Ik heb biochemie gestudeerd en werk in een pathologie laboratorium als moleculair analist. Mijn drijfveer me te willen inzetten voor onze gemeente is er een uit idealisme. Samen

Meer over Hanneke de Bruijne