Door Corné van Gils op 22 mei 2015

Solarledsverlichting op fietspaden in de Brandestraat

Actie verlichting succesvol

Tijdens de opinievergadering van woensdag 13 mei jl. noemde PvdA fractielid Corné van Gils als nog steeds belangrijk speerpunt de verlichting van fietspaden binnen onze gemeente, zoals de Brandestraat, de Lageweg en de Dirk de Botsdijk.

Ledverlichting-3Onlangs had fractiegenoot Arjen van Drunen tijdens de opinievergadering van 27 november 2014, samen met de heer Simons, een vurig pleidooi gehouden over deze fietspaden. Destijds maakte zij zich sterk waarom deze verlichting van de fietspaden in dit beleidsplan opgenomen moeten worden. Het college onderkende dit en heeft tijdens de opinie van 27 november 2014 hier een toezegging over gedaan. In het beleidsplan kun je deze toezegging duidelijk terugvinden.

Inmiddels is het college, vooruitlopend op dit beleidsplan, zeer voortvarend aan de slag gegaan met het verlichten van de Brandestraat. Hetgeen betekend dat we binnen nu en een paar weken licht kunnen zien branden aan de Brandestraat. De werkzaamheden zullen in de maanden april en mei 2015 worden uitgevoerd.

Het voorliggend beleidsplan is betreft onze fractie een prima stuk en bepaald de proef aan de Brandestraat enkel de wijze en type van verlichting, nut en noodzaak voor de overige twee fietspaden te verlichten dan allang aangetoond.

Voor meer informatie:

Corné van Gils

Corné van Gils, geboren in 1979, in het landelijke Wagenberg. Mijn hele leven al binnen de gemeente Drimmelen woonachtig. Gestudeerd in Tilburg: Milieugerichte materiaaltechnologie en Technische Bedrijfskunde. In beiden afgestudeerd. Via de Regionale Milieudienst West-Brabant het overheidswezen ingerold en daar nu al zo’n 8  jaar met veel tevredenheid werkzaam. Sinds juni 2008 de trotse en

Meer over Corné van Gils