Door Hanneke de Bruijne op 13 juli 2017

Verbeteren aanrijtijden van ambulances noodzakelijk

PvdA Drimmelen wil meer geld voor ambulances in het buitengebied. Hanneke de Bruijne, fractievoorzitter van PvdA Drimmelen, heeft deze opdracht meegegeven aan het college. Middels een zienswijze op de begroting 2018 van de ambulancedienst wil PvdA Drimmelen dit bewerkstelligen.

Oproep van PvdA Drimmelen voor meer geld voor ambulances in het buitengebied is eindelijk overgenomen

Al jaren maakt PvdA Drimmelen een punt van de slechte aanrijtijden van ambulances in delen van onze gemeente. Voor het eerst in 6 jaar, gingen de overige politieke partijen in de gemeente Drimmelen hierin mee. Dit betekent dat er dit jaar eindelijk een sterke afkeurende zienswijze wordt ingediend op de begroting 2018 van de ambulancedienst. Hierin stelt de gemeente Drimmelen dat de extra middelen moeten worden ingezet om de aanrijtijden in landelijk gebied te verbeteren. De oproep van PvdA Drimmelen voor meer geld voor ambulances in het buitengebied is eindelijk overgenomen.

EXTRA MIDDELEN VOOR LANDELIJKE GEBIEDEN

De extra middelen die de ambulancedienst van het Rijk krijgt om hier wat aan te doen, worden  geïnvesteerd in stedelijk gebied ofwel in Breda. Voor de landelijke gebieden met name in Lage Zwaluwe kan verbetering van de aanrijtijden mensenlevens redden. PvdA Drimmelen strijdt daarom al jaren voor betere aanrijtijden van ambulances, want de norm van 15 minuten wordt in de kern Lage Zwaluwe vaak niet gehaald. De ambulancedienst wordt afgerekend op gemiddelde. Zij mogen in 5% van de spoedritten de 15 minuten grens overschrijden. In dit gemiddelde zitten ook de aanrijtijden van bijvoorbeeld Breda. Hier halen ambulances bijna altijd de norm van 15 minuten waardoor het gemiddelde van heel de regio stijgt. Dit gaat ten koste van de landelijke gebieden zoals Lage Zwaluwe in onze gemeente.

DENK EN DOE MEE MET PVDA DRIMMELEN

Wilt u meedoen en meedenken met PvdA Drimmelen, neem dan contact met ons op. Wij zijn op zoek naar enthousiaste, sociaal betrokken inwoners van Drimmelen, die in aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen, hun nek durven uitsteken, en actief willen meedoen in de fractie van PvdA Drimmelen. Iedere dinsdagavond om 20.00 uur vergadert de fractie van PvdA Drimmelen in het gemeentehuis in Made. Kom gewoon even eens langs of volg ons via onze facebookpagina.

Hanneke de Bruijne

Mijn naam is Hanneke de Bruijne-Quirijnen. Ik ben in 1969 geboren te Breda. Sinds 1994 woon ik met mijn man in Made. Samen hebben wij 2 kinderen. Ik heb biochemie gestudeerd en werk in een pathologie laboratorium als moleculair analist. Mijn drijfveer me te willen inzetten voor onze gemeente is er een uit idealisme. Samen

Meer over Hanneke de Bruijne