Voorstel PvdA Drimmelen voor verbetering WMO beleid weggestemd

8 februari 2018

Afgelopen donderdag 1 februari stelde Hanneke de Bruijne, fractievoorzitter van PvdA Drimmelen, tijdens de raadsvergadering een onderzoek voor naar de uitvoering van het WMO beleid. De meerderheid van de gemeenteraad is helaas niet geïnteresseerd in het verbeteren van de uitvoering WMO beleid. De geluiden die de fractie van PvdA Drimmelen hoort van inwoners geven een ander beeld dan de gemeente ons wil laten geloven.

Op papier klopt het WMO beleid, maar levert de gemeente het beloofde maatwerk? Hoe worden de inwoners te woord gegaan aan de balie? Krijgen de inwoners de hulp die zij nodig hebben? Allemaal vragen die PvdA Drimmelen graag beantwoord heeft voordat in het derde kwartaal van dit jaar een nieuw WMO beleid wordt gepresenteerd.  Diverse inwoners hebben hun ervaringen met PvdA Drimmelen gedeeld. Zo vertelde een man ons, omdat hij slecht ter been is, hij de gemeente vroeg om een traplift. Het antwoord van de gemeente was; “Hij moest maar verhuizen.” Een inwoonster uit Made was zelfs 8 keer naar het WMO loket geweest voordat zij uiteindelijk een deeltaxi mocht aanvragen voor haar zus. Een andere inwoner van onze gemeente was eerst 3 keer voor een woningaanpassing aan het WMO loket geweest en steeds nee te horen kreeg. Pas nadat hij een cliëntondersteuner meenam naar het WMO loket gaf de gemeente toe dat hij toch in aanmerking komt voor de aanpassingen.

Deze en andere bij ons bekende voorbeelden, sterken de fractie van PvdA Drimmelen in haar mening dat er nog veel te verbeteren valt in de uitvoering van het WMO beleid. Lijst Harry Bakker, VVD, Groen Drimmelen (VP/D66) en Gemeente Belangen vinden dat het beleid en de uitvoering prima voor elkaar is, en zijn er zelfs trots op. Jammer dat zij de signalen van de inwoners niet oppikken en tegen een onderzoek hebben gestemd.

HOE WILLEN WIJ DAT DE LOKALE SAMENLEVING ERUIT GAAT ZIEN?

Solidariteit en Rechtvaardigheid; Een samenleving waar plaats is voor iedereen en waar uw mening telt met Aandacht voor Elkaar. Vindt u dit ook? Stem tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 op PvdA Drimmelen, lijst 6!